۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۶, سه‌شنبه

آیات کتاب مقدس

اشعیا باب ۹ آیه ۶ تا ۷ 
۶ زیرا فرزندی‌ برای‌ ما بدنیا آمده‌! پسری‌ بما بخشیده‌ شده‌! او بر ما سلطنت‌ خواهد كرد. نام‌ او «عجیب‌»، «مشیر»، «خدای‌ قدیر»، «پدر جاودانی‌» و «سرورسلامتی‌» خواهد بود. ۷ او بر تخت‌ پادشاهی‌ داود خواهد نشست‌ و بر سرزمین‌ او تا ابد سلطنت‌ خواهد كرد. پایه‌ حكومتش‌ را بر عدل‌ و انصاف‌ استوار خواهد ساخت‌، و گسترش‌ فرمانروایی‌ صلح‌پرور او را انتهایی‌ نخواهد بود. خداوند قادر متعال‌ چنین‌ اراده‌ فرموده‌ و این‌ را انجام‌ خواهد داد. 
اشعیا باب ۵۵ آیه ۱ 
۱ خداوند می‌فرماید: «ای‌ همه‌ تشنگان‌، نزد آبها بیایید؛ ای‌ همه‌ شما كه‌ پول‌ ندارید، بیایید نان‌ بخرید و بخورید! بیایید شیر و شراب‌ را بدون‌ پول‌ بخرید و بنوشید! 
رومیان باب ۱ آیه ۱۶ تا ۱۷ 
۱۶ زیرا من به انجیل عیسی مسیح افتخار می کنم چون قدرت خداست برای نجات تمام کسانی که ایمان بیاورند. پیغام انجیل در ابتدا فقط به یهودیان اعلام می شد، اما اکنون همه می توانند با ایمان آوردن به آن ، به حضور خدا راه یابند. ۱۷ این پیغام اینست که خدا فقط در یک صورت از سر تقصیرات ما می گذرد و به ما شایستگی آن را می دهد که به حضور او برویم ؛ و آن وقتی است که به عیسی مسیح ایمان آوریم . بلی ، فقط و فقط ایمان لازم است . همانطور که کتاب آسمانی می فرماید: “فقط کسی نجات پیدا می کند که به خدا ایمان داشته باشد. 
افسسیان باب ۶ آیه ۱۵ 
۱۵ “کفش انجیل آرامش بخش “ را به پا کنید تا به همه جا رفته ، پیغام انجیل را به همه اعلام نمایید. 
عبرانیان باب ۸ آیه ۷ تا ۱۳ 
۷ پیمان قدیمی عملی نبود، زیرا در غیراینصورت لازم نمی شد پیمان دیگری جایگزین آن گردد. ۸ خدا پیمان قدیمی را عملی و کافی ندانست ، زیرا فرمود: “روزی فرا خواهد رسید که با خاندان اسرائیل و خاندان یهودا، پیمان جدیدی خواهم بست ، ۹ اما نه مانند آن پیمان قدیمی که با اجدادشان بستم ، در روزی که دست ایشان را گرفته ، از سرزمین مصر بیرون آوردم ؛ زیرا ایشان به وظایف خود در آن پیمان عمل نکردند. بنابراین ، من نیز آن را فسخ نمودم. ۱۰ اما اینست آن پیمان جدیدی که در آن روز با خاندان اسرائیل خواهم بست : احکام خود را در فکر ایشان خواهم نهاد و در دل ایشان خواهم نوشت ، تا بی آنکه سخنی گفته باشم ، بدانند از ایشان چه می خواهم ، و از من اطاعت کنند. آنگاه من خدای ایشان خواهم بود و ایشان قوم من . ۱۱ در آن زمان ، دیگر کسی به همسایه خود نخواهد گفت ، خداوند رابشناس ! زیرا همه ، از کوچک و بزرگ ، مرا خواهند شناخت . ۱۲ من نیز خطایای ایشان را خواهم بخشید و گناهانشان را دیگر بیاد نخواهم آورد.” ۱۳ در اینجا خدا از وعده ها و پیمان جدیدی سخن می گوید. پس روشن است که پیمان قبلی ، کهنه شده است ؛ و هر چه که کهنه و قدیمی شود، بزودی از بین خواهد رفت .

هیچ نظری موجود نیست: